Potterovský týden se odkládá (pokud ho někdo zaznamenal) na dobu neurčitou, Měla jsem nějaké problémy, a proto se nedokončil. Již vydané články zátím jenom uložila k sobě.

Září 2016

Rozbřesk - Stephenie Meyer

22. září 2016 v 16:00 | Vája |  Moje Knihy
Krásný čtvrtek M-B! Dnes se podíváme na poslední knížku z Twillight ságy.
Chystám pro Vás ještě shrnutí celé, které bude následovat po každé a na blogu dokončené sérii. Ještě nevím, kdy článek vydám, ale bude to brzy. K tomu přidám jeden tip na Oficiálního průvodce, kterého jste mohli vidět v Haulu.
Rozbřesk je asi moje nejoblíbenější knížka z celé série. Dělí se na tři části a co vám můžu prozradit je, že jedná část bude z Jacobova pohledu. Kdo je fanouškem této postavy může tak zjistit jeho myšlenkové pochody :). Já Jaka nemusím, a proto mě to moc nenadchalo. Pořád můžu tuto knihu označit za nejlepší z této série. Byla tam dostatečná dávka strachu i lásky, což se mi moc líbilo.

! POZOR může obsahovat spoileri z minulích dílů!
A teď už k samotnému obsahu... Bella je zasnoubená s Edwardem a Alice plánuje jejich svatbu. Bella není moc nadšená, protože byla od malička naučená, že svatbě se má vyhýbat jako čert kříži. Když, ale uvidí konečnou fázi začna se jí to líbit. Co by pro Edwarda neudělala... Samozřejmě pojedou na svatební cestu, kde Edward má dodžet svou stranu dohody. Nečekaně se vrátí brzy a rozhlásí po městě, že je Bella vážně nemocná. Co je na tom pravdy?

Tábor 2016 #4 - Kuchyňská + hlídka + přepad

10. září 2016 v 21:00 | Vája |  Vzpomínka na léto 2016
14.7.2016 - 4. Táborový den
Na táboře máme čtyři družiny ( Tygry, Vlky, Vlaštovky a Vydry). Tyto družiny se střídají v kuchyňské. To je výraz pro pomocníky v kuchyni.

Kuchyňská

Každá věc má své výhody a nevýhody. Mezi výhody patří například chození přes kuchyň, nemusíš chodit na rozcvičku nebo máš jen povrchovou prohlídku stanů (nemusíte si klepat boty a je na to brán ji ohled). Nevýhoda je ta, že pomyváš nádobí, sekáš dřevo, mažeš rohlíky a jiné kuchyňské práce... Sočástí kuchyňské je i hlídka.

Hlídka

Hlídka hlídá hlavně prapory a vlajku. Bereme to vážně a jsme ozbrojeni obuškem a kdyby přišel zloděj můžeme ho jím zmlátit. Hlídame celou noc a obcházíme stany díváme se jestli tam někdo není. pokud máme podezření, že tam někdo je zasvítíme na něj baterkou (jinak ji nerosvěcujem!!!) a zeptáme se: ,,Kdo tam?", pokud neodpoví a ty ho neznáš výhlásíš poplach píšťalkou a zavoláním přepad a mlátíš ho buškem.
Pokud je hlídka v pořádku jdeš vzbudit dašího, kdo má hlídat. Takhle hlídá družina celou noc. Do hlídkače (to je sešit, kde se zapisují hlídky) se pak zapíše teplota a průběh. Nakonec se podepíšeš a můžeš jít spát :D

Přepad

Co to znamená jsem už vysvětlovala v minulém odstavci. Zloděj vám chce ukrást vlajku a prapory a vy se nesmíte dopusti... Jako družina Vyder:
V tiché noci se ozvalo jediné slovo PŘEPÁÁD! A všichni, kdo jej uslyšeli se vyřítili ze stanu. Pote jme zjistili, že chybí vlajka, prapory a dokonce i hlídka!
Vedení se podařilo rozluštit zprávu, kterou nám zloději zanechli. Pak už jsme jen pobíhali po lese a snažili se najít zloděje.
Bohužel se nám to nepodařlo, a když zloději přijeli. Podařilo se nám za snídani zíkat naše ukradené věci :D

Pro nepochopení výrazů KLIK

Tábor 2016 #3 - Ranní prohlídka

9. září 2016 v 9:00 | Vája |  Vzpomínka na léto 2016
13.7.2016 - 3. Táborový den
Říká se ,,inteligent zvládá chaos blbec pořádek". Nemá žádný smysl to říkat na ránní prohlídce. Říkám rovnou neprojde vám to!
Prhlídka probíhá tak, že máte asi 25 minut na to, aby jste si srovnali komínky, vyklepali boty, vybrali nepořádek popostelí a kolem stanu, měli vyklepaný spacák i postel, uklizenou poličku a utřený a umytý ešus s hrnek. Po uplynutém čase máte 5 minut na převlečení do krojů a čekáte až se vyhlásí nástup na ranní prohládku stanů.
Když se tak stane ty se postavíš před stan a čekáš až tě někdo zkontroluje. Kontrolují rádci a vedení.

Zatmění - Stephenie Meyer

8. září 2016 v 8:00 | Vája |  Moje Knihy
Milé M-B dámy opět se k hlásím pokračováním Twillight ságy. Tento třetí díl se jmenuje Zatmění a byl určitě lepší než minulý díl, který se mi vůbec nelíbil a hodnotím ho jako nejslabší. Naštěstí mi to tenhle díl vynahradil a já zase můžu jen chválit.
Poprvé jsem knížku četla minulý rok na dovolené v Chorvatsku, bohužel ne v papírové podobě, ale z mobilu. Moc se mi to nelíbilo, ale neměla jsem jinou možnost. Na prázdniny jsem si půjčila celou Twillight ságu v knihovně a tak jsem si řekla, že bych mohla svou chybu napravit a knížku si znovu přečíst. Už jsem ji dočetla a musím říct, že nikdy - pokud bude možnost číst v papírové podobě - nebudu číst z mobilu! Audioknihy jo, ale E-knihy určitě NE. Nevím proč (možná proto, že jsem to stahovala z UložTo), ale bylo tam spoustu překliků a obtížně se to četlo. Jaký je váš názor na E-knihy? Napište mi do komentářů ráda si přečtu váš názor.
Zpátky k obsahu. Tato kniha je má druhá nejoblíbemější z této série. První je Rozbřesk, o kterém budu psát příště. Kniha byla delší a více jsme se dozvěděli o světě upíru a vlků. Víc vám k tomu nepovím udělala bych zbytečné spoilery.

Obsah:
!Pozor může obsahovat spoilery ze Stmívání a Nového měsíce!
Bella je konečně opět šťasná. Do jejího života se vrátil Edward a vše je tak, jak má být. Všechno se zdá být růžové a dokonalé, ale není Victoria je stále naživu a snaží se pomstít svého druha Jamese. Do toho je tu strach z Volturiových! Až příjdou na návštěvu musí být už Bella upírkou nebo být zabita... Pokračovaní v knížce :D

Jaký váš názor na knížku?

Podělte se v komentářích!

Tábor 2016 #2 - Velký ranní nástup

7. září 2016 v 5:00 | Vája |  Vzpomínka na léto 2016
12.7.2016 - 1. Taborový den
Toto je naše zahájení tábora. Rádcové (ti nesou vlajku) i praporečníci stojí před bránou (praporečníci většinou stojí v jídelně). Všichni obkrouží jedno kolečko kolem všech družin, které jsou rozestavěné do obdélníku společně s vedením. Praporečníci se postavé vlevo od vedení a rádcové přpevní vlajku na stožár, který stojí uprostřed táboříště, pak vztyčí vlajku nakonec se vrátí do nástupu ke svým družinám. Tohle vše se děje pod vedením hlavního vedoucího. Pak se řekne, co se bude ten den dělat a zahájí se tábor!

Případné nepochponí některých výrazů klik.

Tábor 2016 #1 - Příjezd

6. září 2016 v 18:00 | Vája |  Vzpomínka na léto 2016
11.7.2016
Sraz jsme měli na Svinovském nádraží, od kterého jsme jeli vlakem někde, kde nevím kam to bylo a od tamtud jsme jeli na místo poblíž Sloupu v Moravského Krasu.
Odtud jsme šli asi 2,5km pěšky na táboříšte. Když jsme přišli, šli jsme si pro batohy a pytle a mířili k naším stanům. Tam jsme si vybalili a rádcové nám sehnali Hambálky.
Nakonec jsme se šly úmýt. Pak byla beseda o tom, co se na táboře smí a nesmí dělat a pak jsme šli spát.

Úlovky z knihovny za srpen 2016

5. září 2016 v 6:00 | Vája

Krásné pondělí M-B dneska bych vám chtěla ukázat jaké knížky jsem si pro sebe ulovila z knihovny.
Ono to totiž není jen tak jít do knihovny a vybrat si knihu to je přímo lov! Není nic horšího než tam přijít být úplně natěšeni, že si knížku dnes odnesete domů už se úplně vidíte, jak sedíte venku a čtěte si a pak přijdete k regálu a vaše zlatíčko tam není!! To pak máte jen kapičku naděje a jdete se zeptat knihovnice, která vám oznámí - a zároveň sebere všechnu radost -, že požadovaná kniha tam opravdu není a vám nezbývá nic jiného než ulovit něco jiného :(.
Dnes se budeme bavit o kniháh, které se mi ulovit podařily. Tak jdeme na to!

Tábor 2016 #0 - Seznámení

4. září 2016 v 22:00 | Vája
Krásnou neděli! V následujicích dnech se budou objevovat články a mém táboře, který jsem si náramně užila. Napadlo mě, že ne všichni čtenáři by mohli pochopit všechny výrázy. Proto budu pokaždé odkazovat sem. Dost řečí a jdeme na to!

1. Družina = skupina lidí, která se skláda z jednoho rádce a podrádce a zbytek tvoří členové. Družiny taky bojují proti jiným družinám a chodí společně na nástupy.

2. Rádce = člověk, který vede družinu. Má povolení dávat deset a je taky nejzkušenější z družiny. Kdykoliv má některý člen problém většinou to první řeší rádce (nepočítájí se zdravotní potíže).

3. Podrádce = člověk, který pomáhá rádcovi se vším s čím si neví rady. Taky má povoleno dávat deset.

4. Deset = trest, když některý člen mluví sprostě nebo neposlouchá. Davají si holky deset dřepů a kluci deset kliků.

5. Zdravoťák = stan, kde řeší většina zdravotních problémů.

6. Vedení = jednoslovní název pro členy vedení

7. Velitelák = stan, kde vedení vymýšlí bojovky a hry. Je to Tabu.

8. Tabu = Tohle může vyslovit kdokoliv. A ty se nesmíš jeho věci brát či mu vstoupit do stanu. Pokud to udělá může mu dát i člen deset a on to musí vykonat.

9. Praporečníci = lidi, co nesou prapor.

10. Nástup = buď tento pokyn vydá rádce či podráce a družina musí do deseti vteřin nastoupit. Pokud něktrý vedoucí dlouze dvakrát pískne nastoupí celý oddíl.

Dovolená

3. září 2016 v 12:00 | Vája
3.7.2016
Dnes jsme vyjeli na Cyklo-dovolenou! Ráno sice pršelo, ale mamka hlásila, že na Vysočině už je hezky. tak jsme se naložili a vyrazili.
První zastávka byla v Šantovce v Olomouci, kde si taťka kupoval zámek na kolo a my jsme dostali jako ,,odškodné" zmrzlinu. Poté už byly jen případné zastávky na záchod.
Těsně před cílem jsme zastavili v málebné roubence na oběd. Dala jsem si kuřecí maso se šunkou a sýrem a k tomu hranolky.
Když jsme přijeli na penzion vybalili jsme si a pak se šli porozhlédnout po oklolí. jediná změna, která tu proběhla bylo nové mulifunknční hřiště. Už se těším až si zahrajeme s taťkou tennis. Hurá!

4.7.2016
Ráno jsme se probudili a šli na snídani. V jídelně měli prostřené švédské stoly a tak si každý dal na co měl chuť. Já jsem si třeba dala chleba s méslem a šunkou a spoustou zeleniny.
Po snídani jsme se převlékli do cyklistického a vyjeli směr Polička! Polička je krásné městečko bohužel tentokrát byla hodně rozkopaná, ale my tam byli jen na zmrzlinu takže nám to tolik nevadilo. Cesta zpátky byla horší (spíš kopce byli delší a prudčí) než cesta tam, proto jsme přijeli úplně zničeni. Všichni kromě taťky. Ani nevíte, jak se těším do postele!

Uklízení auta :D

2. září 2016 v 15:00 | Vája |  Vzpomínka na léto 2016
pátek 1.7.2016
Za dva dny odjíždeme na Vysočinu na penzion Na Bělisku. My vždycky před dovolenou uklízíme auto, aby se dobře cestovalo. Ani letos tomu nebylo jinak. Ozbrojení vysavačem a čistícími prostředky s jsme s mamkou vzali auto útokem. První nezdar jsme měli hned na začátku. Zjistila jsem, že vysavač vůbec nesaje. Když to mamka ověřila říkala: ,,Tam je asi plný sáček" jenže on tam nebyl žádný! Protože jsme už žádný neměli musela jsem přinest druhý vysavač a s ním už to šlo jako po másle!
Když jsme měli hotovo zajeli jsme si nově uklizeným autíčkem na zmrzlinu. Dále se už nedělo nic zajímavýho. Mamka prala a balila a já jsem ji byla Pruce (ne, není to překlep, ale takhle jsem to slyšela poprvé, když mi byly asi čtyři a u nás se chytlo). Strašně už se těším až tam budem já snad nedospím!!